W połowie sierpnia przygotowaliśmy dla Państwa wpis zatytułowany: „Ile można zarobić lub stracić na znajomości profilu konsumpcji energii?”. Wskazywaliśmy w nim dlaczego znajomość własnego profilu poboru energii jest tak istotna i jaki to może mieć wpływ na negocjacje umowy ze sprzedawcą energii. Poniżej można zapoznac się z pełnym wpisem:
👉 Jeden z naszych klientów zdecydował się na inwestycję w instalację PV o mocy 800 kWp, na terenie zakładu o zużyciu 12 GWh energii rocznie. Odbiorca korzystał z formuły zakupowej opartej na notowaniach giełdowych, ale cały czas pracował na umowie kompleksowej (nigdy nie zmieniał sprzedawcy).
👉 Wraz ze zgłoszeniem do sprzedawcy informacji o planowanym odbiorze instalacji Odbiorca otrzymał informacje o konieczności rozdzielenia umów (co jest naturalne), ale również o podwyższeniu składnika marży o 8 zł/MWh od kolejnego miesiąc do końca trwania umowy tj grudnia 2026. Alternatywą miało być zakończenie współpracy.
👉 Klient zadzwonił do nas cały w nerwach, że został oszukany, nie będzie dalej współpracował z tym sprzedawcą bo zwyczajnie chcą go „okraść” wykorzystując pretekst z instalacją PV. Obiecaliśmy, że dostarczymy kilku danych, aby rzeczowo ocenić otrzymana propozycję.
👉 Analiza profilu klienta wraz z symulacją pracy źródła PV przyniosła następujące wnioski:
👉 Posiadając powyższe dane Odbiorca mógł usiąść do stołu, aby znaleźć rozwiązanie tej sytuacji.
Bazując na danych, a nie emocjach, zdecydowanie łatwiej jest znaleźć rozwiązanie każdej biznesowej sytuacji. W tym przypadku udało się wypracowac zarówno lepsze warunki dla samego Klienta jak i poprawic jego samopoczucie zwiekszajac wiedze w temacie wplywu fotowoltaiki na koszt proifilu, a tym samym marży sprzedawcy.
Jeżeli chcieliby Państwo sprawdzic swój koszt profilu to zapraszamy do umówienia konsultacji pod tym przyciskiem